12-13: música i emocions

El claustre del Faristol hem volgut convidar a tota la comunitat educativa a vincular l’univers artístic amb l’emocional i d’aquest enllaç han sorgit tota una sèrie de propostes que s’han materialitzat durant tot aquest quadrimestre, i de manera intensiva en la setmana cultural i el cap de setmana de treball.

Durant els darrers mesos la música ha fet cobrar noves dimensions a diferents emocions i el gresol d’emocions s’ha volgut eixamplar i fer-se més ric a partir dels paràmetres musicals. També hem tocat de diferent manera segons els estats d’ànim i els sentiments que es proposaven. També hem viatjat a altres disciplines artístiques i s’ha realitzat un fanzine i un taller de fotogrames.

La idea original del projecte que, cada any engloba a tota l’escola, va sorgir a partir d’un text de l’escriptor Emili Teixidor, a qui volíem retre homenatge des de bon principi, i que ha suposat el catalitzador de tot el que aquest projecte ha esdevingut. Es tractava d’un text de maduresa on l’autor reflectia la seva visió de l’art i la riquesa emocional que la vida artística li havia regalat. Del text en qüestió vàrem anar desgranant les diferents emocions que es desprenien de manera que va aparèixer una constel·lació d’emocions que han forjat el fil conductor de totes les activitats.

El concert de final de curs amb la participació de tot l’alumnat i professorat de l’escola ha estat el punt culminant de tot aquest procés. Enguany, el valor afegit d’aquesta participació global és que sigui conjunta i al mateix temps! Per això, l’apertura i el tancament del concert ha sigut amb tota l’escola a sobre l’escenari, despertant la curiositat al principi i sintetitzant tot el contingut de les actuacions en un final optimista i festiu de comiat del curs. També hem comptat amb les actuacions compartides de cors i conjunts instrumentals, que han començat a treballar amb el punt de partida de que les emocions desperten música i la música desperta emocions. I sota aquesta premissa, donem per tancat el projecte de MÚSICA I EMOCIONS